Każda firma, niezależnie od jej profilu działania, musi posiadać jakiś adres, a więc lokal, będący jej siedzibą. Do rozważenia jest kwestia, czy w sytuacji prowadzenia małych firm, często jednoosobowych, wynajmować lokal, czy też zaadoptować część własnego mieszkania na potrzeby lokalu firmowego – oraz jak w poszczególnych przypadkach będzie wyglądało odliczenie od podatku związane z prowadzeniem firmy. Jeśli wynajmiemy lokal firmowy, na pewno wszelkie tego rodzaju wydatki jak czynsz, opłaty za media, a więc prąd, gaz, wodę, telefon będą stanowiły koszty danego przedsiębiorstwa. Jeśli jednak w takim lokalu przeprowadzimy remont, dopiero szczegółowa ustawa podatkowa stanowi, czy to będzie stanowiło koszt podatkowy. Jeśli lokalem firmowym będzie część naszego mieszkania, również możemy niektóre wydatki zaliczyć jako koszt podatkowy, a mianowicie wyposażenie tej części mieszkania w sprzęt biurowy, odpowiednie meble – czyli wszystko dla zapewnienia odpowiedniego funkcjonowania danego lokalu na użytek firmy. W sytuacji, kiedy dokonamy prac remontowych w naszym mieszkaniu, możemy potraktować jako koszt podatkowy jedynie wydatki, które ponieśliśmy w związku z remontem tylko tej części, przeznaczonej na lokal naszego przedsiębiorstwa. Odnośnie odliczenia rachunku za telefony, możemy odliczyć tylko te koszty związane bezpośrednio z działalnością firmy – na podstawie posiadanego billingu połączeń.
Leave a Reply