Dzisiejszy marketing przybiera przeróżne formy. Jedną z nich jest marketing szeptany, który według badań jest tym najbardziej skutecznym. W związku z tym specjaliści postanowili ten fakt wykorzystać i coraz częściej mówi się o nowym zawodzie bazującym właśnie na buzz marketingu. Chodzi o tak zwany Coolhunting. Czym to jest? Coolhunter to inaczej mówiąc Analityk Trendów Rynkowych. A za zadanie śledzenie aktualnych trendów oraz prognozowanie tego co będzie trendem w przyszłości. W tym celu dokonuje obserwacji danej grupy, nierzadko stara się stać jej członkiem, po to by dowiedzieć się jakie są jej zwyczaje i potrzeby. Następnie o swoich spostrzeżeniach informuje firmy zajmujące się kreowaniem produktów, które mają zaspokoić owe potrzeby danej grupy. Dzięki niemu przedsiębiorstwa wiedzą co mają produkować, na co będzie popyt, a co jest niepotrzebne, jak usprawnić dotychczasowe produkty, żeby były jeszcze lepsze i żeby ludzie dalej je kupowali. Coolhunter może pracować w rożnych branżach, zaczynając od mody przez wszelkiego rodzaju nowinki i gadżety technologiczne, kończąc na produktach żywnościowych. To osoby o świetnym zmyśle orientacji, mające umiejętność prowadzenia obserwacji, łączenia faktów i znające wzory kulturowe. Muszą to być osoby otwarte i bezpośrednie, które nie mają problemów z zawieraniem nowych znajomości. Czy jest to zawód przyszłości dla młodych humanistów? Czas pokaże.