Social media jako narzędzie do zjednania klientów

Social media jako narzędzie do zjednania klientów

To w jaki sposób do promocji i marketingu można wykorzystać media społecznościowe doskonale wiedzą firmy na zachodzie. W Polsce z niewiadomych powodów szefowie firm są jeszcze bardzo ostrożni i nie ufają sile, jaką jest marketing internetowy. O tym jakie korzyści można czerpać z serwisów takich jak twitter czy facebook przekonały się między innymi amerykańskie firmy, które zanim korzystały z tych narzędzi, cieszyły się złą sławą wśród klientów. Pierwsza z nich to firma lotnicza. Pasażerowie skarżyli się na wieczne opóźnienia lotów, całkowity brak informacji, często zdarzały się przypadki gubienia bagażu i panował ogólny brak komunikacji. Firma utworzyła profil na facebook, youtube, twitter oraz myspace Na facebooku informowano o promocjach jakie są obecnie dostępne, o nowych połączeniach i innych udogodnieniach. Twitter został wykorzystany jako miejsce przeznaczone na szybką komunikację: tu podawano wszystkie informacje o opóźnieniach lotów, zagubionym bagażu, tu klienci mogli zadawać pytania. Myspace to platforma pozwalająca poznać pracowników, do tego jest też wykorzystywana wewnątrz firmy. Usprawnienie komunikacji w przedsiębiorstwie znacznie wpłynął na jego ocenę przez pasażerów. Z mediów społecznościowych nie muszą wcale korzystać wielkie przedsiębiorstwa. Rodzinna firma, która zajmowała się produkcją i dystrybucją świeżej żywności, na twitterze zamieszczała co danego dnia jest w ofercie, w jakim miejscu będą o danej godzinie. Tak naprawdę nie ma znaczenia jaką mamy firmę i czy mamy marketingowe doświadczenie. Czasem wystarczy tylko dobry pomysł.