Zakładając firmę być może musimy zatrudnić pracowników. Z czasem z pewnością nastąpi rotacja na różnych stanowiskach, jedni pracownicy odejdą, zostaną zatrudnieni nowi. Jednak każdorazowo to my decydujemy, kto będzie pracował w naszej firmie. Biznesmen powinien posiadać umiejętność budowania swojego zespołu, czyli musi być dobrym rekruterem. Przede wszystkim musi umieć spojrzeć na człowieka i jego umiejętności realnie. Czasem trzeba zrezygnować z osoby, która jest niezmiernie sympatyczna, jednak zupełnie nie zna się na biznesie. I w drugą stronę-biznesmen musi umieć spojrzeć na kandydata nie tylko przez pryzmat jego dyplomów, ukończonych szkoleń i kursów, ale jako na człowieka z krwi i kości. Dobry biznesmen powinien znać się na ludziach i umieć znaleźć złoty środek pomiędzy odpowiednimi kwalifikacjami i miłą osobowością kandydata. Powinien wiedzieć, że każdy kij ma dwa końce. Zatrudniając osobę sympatyczną, lecz bez kwalifikacji szef może liczyć na przyjazną współpracę, lecz także na konieczność ciągłego uczenia tej osoby, inwestowania w jej naukę oraz możliwość popełniania przez nią błędów mogących wiele kosztować jego biznes. Wybierając osobę z odpowiednimi umiejętnościami można zminimalizować konieczność dokształcania pracownika, lecz jego zdolności interpersonalne nie muszą stać na najwyższym poziomie i mogą się w związku z tym pojawić zgrzyty-i z szefem, i z pozostałymi pracownikami.
Leave a Reply