Dzisiaj nikt nie ma już wątpliwości, że zrezygnowanie z reklamy w Internecie byłoby wielkim błędem i dopuszczenie do tego nie będzie już możliwe. Bo chociaż pierwsi specjaliści od marketingu uważali, że sieć nie daje więcej możliwości poza szansą wrzucenia reklamy wizualnej oraz linków w tekście sponsorowanym, to nie zabrakło bardziej przyszłościowo myślących badaczy, dla której Internet do dzisiaj stanowi jeszcze niezbadane pole dla reklamy i promocji. Absolutnie nie sposób wyobrazić sobie dzisiaj funkcjonowanie wielu firm bez reklamy w Internecie – szczególnie od kiedy tak wielu młodych ludzi a nawet przedstawicieli nieco starszych, ale zaawansowanych technologicznie pokoleń, odpłynęło od telewizji, prasy i radia na rzecz Internetu. Dlatego ten kanał dostępu nagle stanął w samym centrum zainteresowania wielkich specjalistów od marketingu i dziś zdecydowanie większość przedsiębiorców stara się przynajmniej pozycjonować i optymalizować swoją witrynę tak, aby dość regularnie trafiały na nią tysiące użytkowników. Bez wątpienia są to dość tanie sposoby na pokazanie własnego interesu w sieci, ale jednocześnie wraz z pojawieniem się całkowicie nowych form reklamy, jak szeptany marketing chociażby, samo pozycjonowanie witryny nie wystarcza. Dlatego w grze największe sukcesu odnoszą najbogatsi.