Własna firma to marzenie nie jednego z nas. Jednak by doprowadzić do tego trzeba załatwiania wielu spraw formalnych. Osoby, które zdecydują się na własną działalność muszą uzbroić się w cierpliwości oraz muszą mieć w sobie dużo motywacji by doprowadzić do własnego biznesu. Pierwszy krok, jaki trzeba poczynić to udanie do urzędu miasta lub gminy na terenie, której ma powstać nasza działalność gospodarcza. W urzędzie miasta trzeba złożyć wniosek na mocy, którego nasz biznes zostanie wpisany do ewidencji gospodarczej. Musi podać nazwę naszego biznesu oraz siedzibę, w jakiej będzie się ona znajdować. Taki wniosek zawiera także nasze dane. Obecnie złożenie wniosku nie wymaga od nas udania się do urzędu gminy czy miasta. Taki wniosek można wypełnić przez Internet a następnie w gminie odebrać tylko potwierdzenie założenia naszej działalności gospodarczej. Jednak nie zawsze samodzielne wypełnienie wniosku będzie łatwe. Trzeba wiedzieć do jakiej kategorii działalności będzie należała nasza. Rodzaj działalności określany jest za pomocą symboli tzw. Polskiej Klasyfikacji Działalności. Trzeba również wiedzieć, że złożenie wniosku kosztuje. Przeważnie koszt tego wynosi około 50 zł. Miejscem wpisania działalności nie koniecznie musi być biuro. Również można wpisać nasz adres zamieszkania jeżeli nasza działalności nie wymaga dodatkowej nieruchomości. Wypełniając wniosek trzeba podać datę rozpoczęcia prowadzenia naszego biznesu. Jest to pierwszy krok do założenia nasze pierwszej, samodzielnej działalności gospodarczej.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply