Pozyskanie informacji zwrotnej

Pozyskanie informacji zwrotnej

W Internecie niejednokrotnie udaje się zebrać bez większego problemu setki tysięcy użytkowników głęboko oddanych konkretnej sprawie. Przede wszystkim powstanie licznych portali społecznościowych pozwala na dość swobodne zbieranie danych statystycznych na temat tego, jacy ludzie najchętniej wspierają daną partię polityczną, albo nawet jakiej muzyki najchętniej słuchają ludzie wybierający dany serial wieczorami. Dla osób zatrudnionych w dziale marketingowym najróżniejszych firm zdobycie takich informacji i ich odpowiednie analizowanie to kwestia codziennej niemal pracy, ale marketing oparty na tak licznych opiniach i komentarzach jest zdecydowanie łatwiejszy do poprowadzenia nawet przez laika. Przede wszystkim dzięki wprowadzeniu Internetu do marketingu możliwe jest pozyskiwanie nie tylko słownych opinii i ocen polityka, danej gwiazdy czy nowego jogurtu. Internet daje możliwość dokładnego policzenia co do jednej odsłony, ile sekund ludzie są w stanie patrzeć na daną informację a przez co od razu widać, gdzie na portalu kręci się najwięcej osób a które jego części nie są w stanie przyciągnąć niczyjej uwagi. Te informacje zwrotne to niebanalnie ważne wskazówki na temat tego, w którą stronę dalej rozwijać swoją kampanię. Poprawianie własnych produktów zgodnie z takimi ocenami to klucz do sukcesu.