Reklama w internetowej wyszukiwarce

Reklama w internetowej wyszukiwarce

Poza pocztą internetową i wszelkiego rodzaju serwisami społecznościowymi, również przeglądarki internetowe są świetnym miejscem na reklamę produktu i dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów. Najbardziej popularną wyszukiwarką w naszym kraju jest Google. Nie każdy użytkownik ma jednak świadomość, że jest to również potężne narzędzie reklamowe wykorzystywane do promocji rożnych przedsiębiorstw. Jeśli jednak dobrze się przyjrzymy naszej przeglądarce, w prawym górnym rogu zobaczymy szereg linków sponsorowanych. To właśnie są linki reklamowe stworzone przy pomocy programu Google AdWords. Na czym polega kampania reklamowa prowadzona w wyszukiwarce? Celem jest zainteresowanie jak największej grupy użytkowników linkiem, który po kliknięciu, przekieruje ich na stronę internetową naszej firmy. W związku z ty trzeba stworzyć szereg słów – kluczy. Zawsze kiedy użytkownik poszukuje informacji na dany temat w Google, obok pojawiają się reklamy powiązane tematycznie hasłem, które zostało wpisane w wyszukiwarce. To jest rola wspomnianych wyżej słów kluczy. Kiedy reklamodawca planuje tego rodzaju kampanie, musi zdefiniować słowa powiązane w jakimś stopniu z jego biznesem. Kiedy internauta wpisze w wyszukiwarkę frazę, którą reklamodawca zdefiniował wcześniej jako słów – klucz, jego reklama będzie wyświetlana obok. Budżet na kampanię określa reklamodawca, a do prowadzenia kampanii w wyszukiwarkach, często zatrudnia się profesjonalne firmy.