Załatwianie numeru REGON i NIP

Załatwianie numeru REGON i NIP

Jeżeli chcemy otworzyć własną działalność gospodarczą musimy wiedzieć jakie potrzebne są dokumenty by nasz biznes zaczęła funkcjonować na naszym terenie. Oprócz wniosku o wpis do ewidencji oraz nadania nam numeru NIPU i REGONU ważne jest udanie się do instytucji takiej jak ZUS. Ważne jest to by naszą działalność zgłosić w ciągu 7 dni od uzyskania wpisu. Podając nasza biznes do ZUSu musimy także określić się co do osób, które są zatrudnione w naszej działalności. Jeżeli nie posiadamy takich osób taka informacja będzie nieważna i nie będzie dotyczyła nas. Jeżeli w ZUS-ie zatwierdzimy naszą działalność będziemy wówczas zobowiązani do płacenia składek co miesiąc. Jeżeli otwieramy naszą działalność pierwszy raz możemy być zwolnieli z płacenia wielu składek. Równie składka ZUS nie jest wówczas taka wielka. Własna firma niesie ze sobą wiele zobowiązań. Jeżeli wynajmujemy lokal potrzebne będzie także płacenie osobie za wynajem nieruchomości. Jeżeli jednak decydujemy się i możemy swą firmę prowadzić w domu wówczas takie koszty nie będą nam dotyczyć. Dlatego ważne jest to by na początku podejmowania decyzji o działalności wiedzieć jak i gdzie ma mieć miejsce nasza siedziba. Również ważna decyzja dotyczy tego czy chcemy nasz biznes prowadzić samemu czy z inną osobą. Wówczas ważne jest ustalenie formy prawnej naszej działalności. Na pewno trzeba zastanowić się nad tym jak ma wyglądać nasza spółka i jak chcemy ją prowadzić. Otwarcie własnej działalności wiąże się z zobowiązaniami. I na pewno nie jest możliwe zamkniecie z dnia na dzień spółki. Po podpisaniu dokumentów będziemy zobowiązani do płacenia minimum przez rok odpowiednich składek.