Dziś niewątpliwa większość użytkowników sieci to ludzie zaangażowani w jej tworzenie, dostarczanie nowych informacji – nawet jeśli są to komentarze pod informacjami tworzonymi przez dziennikarzy etatowo zatrudnionych w wirtualnych mediach, zdaniem większości nauk jest to informacja zwrotna o równie dużym znaczeniu. Niewątpliwie warto zwrócić uwagę, jak wiele dzisiaj Internet może zaoferować nie tylko marketingowi poprzez udostępnianie reklamodawcom bardzo dobrego i taniego narzędzia komunikowania się ze swoimi potencjalnymi klientami oraz odbiorcami. Bez wątpienia marketing dzisiaj zyskuje wiele na zaawansowaniu technologicznym kolejnych portali internetowych, gdyż dają one przede wszystkim niesamowicie dużo przydatnych informacji zwrotnych jak opinie użytkowników na temat jakości danego produktu czy idei. Marketing zajmuje się przecież nie tylko zwiększaniem sprzedaży wielkich marek, ale coraz chętniej angażuje się politycznie, społecznie – lobbuje się zarówno na rzecz kontrowersyjnych lewicowych skrajnie partii jak i organizacji charytatywnych walczących o zachowanie naturalnego środowiska w jego harmonijnym stanie. Marketingowcy niewątpliwie właśnie w sieci szukają w pierwszej kolejności setek, tysięcy a następnie dziesiątek tysięcy ludzi, którzy byliby gotowi zaangażować swój głos w te sprawy.