Aktualnie na świecie istnieje ponad miliard aktywnych użytkowników Internet i niewątpliwie liczba ta będzie się zwiększała. Wraz z przyrostem naturalnym oraz naturalną zmianą pokoleniową coraz więcej będzie osób bardzo dobrze orientujących się w realiach współczesnego Internetu i coraz mniej będzie osób wykluczonych cyfrowo. Dziś młodzi ludzie doskonale posługujący się smartfonami i tabletami zapewne nie będą mieli tak dużych problemów z przyswojeniem nawet skrajnych innowacji technologicznych w nadchodzących dekadach. Dlatego marketing dzisiaj nie boi się coraz szerzej odchodzić od bardziej archaicznych mediów, w których dotychczas reklamowało się produkty i marki. Telewizja wciąż zapewnia o wiele lepszy dostęp do niektórych grup społecznych, ale ci najmłodsi zdecydowanie rzadziej niż ci starsi włączają odbiornik telewizyjny a od kiedy w sieci z powodzeniem można retransmitować na żywo każdy program, który leci aktualnie w telewizji – niewielu młodych ludzi w ogóle odchodzi od komputera. Marketing coraz częściej celuje więc w tą ogromną grupę odbiorców, która nie tylko może w bardzo poważny sposób podnieść wyniki sprzedaży konkretnego produktu. Coraz częściej ludzie ci gotowi są płacić przy pomocy bankowości elektronicznej, więc dokonują zakupu online i płatności niemal w tym samym momencie.