Każdy przedsiębiorca musiał przejść etap rejestracji w ewidencji i informacji działalności gospodarczej. Od kilku lat wszystko odbywa się niezwykle sprawnie i bez zbędnych formalności. Wniosek wypełniamy i wysyłamy drogą elektroniczną i taką samą drogą otrzymujemy informację o wynikach rejestracji. System analizuje nasz wniosek, jeżeli znajdzie w nim błędy poinformuje nas o nich i wniosek trzeba będzie złożyć ponownie. W przypadku problemów z wypełnieniem wniosku należy zgłosić się do doradcy biznesowego, dla którego taki wniosek to chleb powszedni. Złożenie wniosku jest całkowicie bezpłatne. Schody rozpoczynają się dopiero po zarejestrowaniu. Wizyty we wszystkich urzędach i w dalszym ciągu duże zbiurokratyzowanie może doprowadzić każdego do szaleństwa. Jednak z drugiej strony z prowadzeniem własnej działalności gospodarczej wiąże się tyle korzyści i przywilejów, że niewątpliwie warto poświęcić się przez kilka tygodni na załatwianie wszystkich formalności. Czeka na nas wizyta między innymi w urzędzie statystycznym, zakładzie ubezpieczeń społecznych, urzędzie skarbowym, a nawet przy niektórych formach działalności również w państwowej inspekcji pracy. Podstawowy koszt zarejestrowania działalności gospodarczej nie powinien przekroczyć dwustu złotych, czyli nie jest to wysoka suma pieniężna.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply