Promocja zaangażowana

Promocja zaangażowana

Dzisiejsze technologie wpływają nie tylko na kontakt między znajomymi. Nowe media umożliwiają poszerzenie relacji właściwie na każdej płaszczyźnie, a ten fakt często jest wykorzystywany przez producentów i specjalistów od marketingu. Świetną metodą jest angażowanie fanów marki do pracy nad imagem firmy. Jednym ze sposobów jest tutaj konkurs. Firma Heineken w tym roku świętuje 140 urodziny i z tej okazji chce wypuścić limitowaną edycję piwa w kolorowych butelkach. Firma za pomocą Facebook’a ogłosiła konkurs na zaprojektowanie owych kolorowych opakowań. Każdy może przesyłać swoje projekty na ozdobienie dotychczasowego opakowania, technika motyw, wykonanie jest dowolne, ważne tylko by tematem nawiązywać do tego, jak wyglądać będą relacje międzyludzkie za 140 lat. To bowiem jest motyw przewodni całej kampanii. Żeby tego było mało, zwycięzców będzie dwóch, bo piwo najlepiej smakuje w towarzystwie. Cała kampania nawiązuje do tematu ważnego, bo tematu relacji międzyludzkich. Dodatkowo prowadzona jest z wykorzystaniem najnowszych technologii, w związku z tym każda osoba, bez względu na pochodzenie, status społeczny i miejsce zamieszkania, może wziąć w niej udział. Fani firmy czują, że mogą mieć jakiś wpływ na kształtowanie jej produktów, bowiem dwa zwycięskie projekty zostaną wypuszczone jako limitowana, jubileuszowa seria piwa. Do tego ten zabieg marketingowy świetnie wpisuje się w hasło przewodnie firmy, które brzmi: Open your world.