O marketingu społecznościowym słów kilka

O marketingu społecznościowym słów kilka

Marketingiem społecznościowy możemy nazwać wszystkie świadomie podejmowane działania dotyczące marketingu, wykorzystujące powiązania między ludźmi. Marketing społecznościowy to nie tylko to, o czy myślimy słysząc pojęcie „social media”, ponieważ nie skupia się on tylko i wyłącznie na komunikacji w sieci. Co nie zmienia faktu, iż od niedawna właśnie media i sieć internetowa, mają szczególne znaczenie i są chyba najważniejszym obecnie narzędziem wykorzystywanym w marketingu społecznościowym. Dzieje się tak z trzech powodów. Po pierwsze sieć minimalizuje dzielącą nas odległość. Nie ma znaczenia w jakim miejscu na świecie się znajdujemy, jeśli mamy połączenie z „netem”, tak sam łatwo skomunikujemy się z osobą mieszkającą po drugiej stronie ulicy jak i z osobą zamieszkałą po drugiej stronie globu. Sieć pozwala nam tworzyć wspólnoty, odnajdujemy się w niej przez wspólne zainteresowania, poglądy. Do tego przepływ informacji jest ogromnie szybki. Po drugie media to różnorodność komunikacji. Nadajemy komunikaty przekazywane w różnych płaszczyznach: rozmawiamy przez komunikatory, zamieszczamy linki do wiadomości, które przeczytaliśmy, wrzucamy muzykę, która nam się podobała, zdjęcia, filmy itp. Przez to, w jaki sposób wykorzystujemy sieć, dajemy się poznać producentom dóbr. Wiedzą jakie produkty mogą nas zainteresować i wykorzystają to w promocji swoich towarów.