Czy fan page firmy jest skuteczny?

Czy fan page firmy jest skuteczny?

Z najnowszych badań wynika, że ponad 75% amerykańskich przedsiębiorstw korzysta w swojej kampanii marketingowej z facebook’a. W Polsce bardzo dużo firm nie posiada jeszcze strony www, a o korzystanie z facebook’a nawet nie myślą. Ponadto stwierdzono, że firmy, które postanowiły wykorzystać w promocji marki social media, często nie wiedzą jak zrobić to dobrze i popełniają sporo podstawowych błędów. Jakich? Aby wykorzystać facebook do promocji swojej firmy należy założyć stronę ( kiedyś fanpage ) przedsiębiorstwa. Częstym błędem jest tworzenie zwykłych profili, zamiast specjalnych stron. Jest to niezgodne z zasadami serwisu, poza tym w profilu nie mamy dostępu do panelu administracyjnego, który pomaga nam dokonywać analizy kampanii. Kolejnym błędem jest tworzenie niekompletnej strony, aby zyskać zaufanie klienta, wszystkie dane muszą być kompletne, czytelne i poprawnie napisane. Należy ograniczyć spamowanie. Użytkownicy mediów nie lubią otrzymywać niepotrzebnych treści, mają dostęp do wystarczającej ilości informacji, chcą więc je ograniczyć. Firmy często też zapominają, że nie liczy się ilość fanów strony, ale ich jakość. Nie powinno się też cenzurować ich wypowiedzi, usuwać komentarzy, nie bać się krytyki. Social media dają możliwość stworzenia bardzo dobrych relacji z potencjalnym klientem, zdobycia jego zaufania, co w przyszłości zaowocuje jego lojalnością. Najpierw tylko trzeba go do siebie przekonać.