Nowe perspektywy reklamy

Nowe perspektywy reklamy

Nikt nie wątpi dzisiaj w to, że Internet może z czasem pokonać telewizję pod wieloma względami. Jeśli chodzi o organizowanie programów rozrywkowych albo ogromnych produkcji filmowych i serialowych to oczywiście wciąż telewizyjna infrastruktura, doświadczenie oraz dostęp do technologii sprawiają, że telewizja radzi sobie dobrze. Ale stopniowo sport czy informacje pozyskiwane są przez zainteresowanych ludzi przez sieć i już nie tylko młodzież, ale coraz starsi użytkownicy, chętniej dowiadują się o tym, co ich interesuje z sieci, przez co telewizor w swoim domu włączają coraz rzadziej. To z kolei prowadzi do dość poważnego odwrócenia proporcji w marketingu, który jeszcze niedawno interesował się tylko i wyłącznie telewizją jako uniwersalnym medium reklamy i promocji. Dzisiaj niewątpliwie to Internet daje największe perspektywy w tym temacie i trudno jest nie oczekiwać, aby stały nacisk na marketing elektroniczny nie zaowocował kolejnymi przełomami. Już kilka lat temu opracowano skutecznie podstawy marketingu szeptanego a dzisiaj dzięki milionom użytkowników zalogowanych jednocześnie na portalach społecznościowych jego wdrożenie w życie nie jest już czystą teorią. Praktycznie reklamy internetowe mają nie tylko coraz większy zasięg i siłę oddziaływania, ale są zdecydowanie tańsze niż reklama w gazecie.