Nowe rodzaje reklamy

Nowe rodzaje reklamy

Dzisiejsza reklama coraz mocniej różni się od tego, co jeszcze nie tak dawno dominowało jako ulubiony temat reklamodawców. Zmieniło się nie tylko to, co jest reklamowane, ale przede wszystkim to, w jaki sposób jest reklamowane. A na to z kolei największy wpływ niewątpliwie miało pojawienie się Internetu jako całkowicie nowego medium komunikacyjnego. Dostosowanie przekazu oraz jego formy do tego, w jakim medium się on pojawia jest kluczowe dla odniesienie sukcesu lub porażki danej reklamy. Z tego względu współcześni marketingowcy absolutnie nie rozstają się z nowymi technologiami i innowacjami skutecznie wnioskując, że przeoczenie jakiejkolwiek nowej perspektywy będzie wielkim kłopotem. Niegdyś specjaliści od reklamy bardzo żartobliwie traktowali Internet ignorując jego liczne możliwości i skupiając się wyłącznie na wykupywaniu miejsca na reklamę wizualną na największych stronach www w kraju i na świecie. To sprawiło, że przez długi czas tylko nieliczni otwarcie inwestowali w marketing sieciowy. Dziś jednak nikt nie ma wątpliwości, że to właśnie dzięki tym inwestycjom w rozwój myśli reklamowej w sieci udało się stworzyć nowe formy elektronicznej promocji, jak chociażby interaktywne gry flash. Niewątpliwie dzisiaj najbardziej na topie znajduje się marketing szeptany wykorzystujący mechanizmy społecznościowe w sieci.