Dzisiejsza reklama coraz mocniej różni się od tego, co jeszcze nie tak dawno dominowało jako ulubiony temat reklamodawców. Zmieniło się nie tylko to, co jest reklamowane, ale przede wszystkim to, w jaki sposób jest reklamowane. A na to z kolei największy wpływ niewątpliwie miało pojawienie się Internetu jako całkowicie nowego medium komunikacyjnego. Dostosowanie przekazu oraz jego formy do tego, w jakim medium się on pojawia jest kluczowe dla odniesienie sukcesu lub porażki danej reklamy. Z tego względu współcześni marketingowcy absolutnie nie rozstają się z nowymi technologiami i innowacjami skutecznie wnioskując, że przeoczenie jakiejkolwiek nowej perspektywy będzie wielkim kłopotem. Niegdyś specjaliści od reklamy bardzo żartobliwie traktowali Internet ignorując jego liczne możliwości i skupiając się wyłącznie na wykupywaniu miejsca na reklamę wizualną na największych stronach www w kraju i na świecie. To sprawiło, że przez długi czas tylko nieliczni otwarcie inwestowali w marketing sieciowy. Dziś jednak nikt nie ma wątpliwości, że to właśnie dzięki tym inwestycjom w rozwój myśli reklamowej w sieci udało się stworzyć nowe formy elektronicznej promocji, jak chociażby interaktywne gry flash. Niewątpliwie dzisiaj najbardziej na topie znajduje się marketing szeptany wykorzystujący mechanizmy społecznościowe w sieci.