Marketing internetowy: jak często wysyłać informacje

Marketing internetowy: jak często wysyłać informacje

Korzystając z takich serwisów jak Twitter czy facebook możemy przekazać informacje ogromnej liczbie odbiorców. Pamiętajmy, że na portalach społecznościowych występuje tzw. „efekt śnieżnej kuli” – proces, który rozpoczyna się od małej rzeczy i a niewielki zasięg, z czasem rozrasta się na dużo większą skalę. Stosując marketing internetowy, chcemy by nasza informacja zainteresowała jak największą liczbę odbiorców. Kiedy więc powinniśmy zamieszczać nasze informacje w portalu?Jeśli publikujemy na Twitterze musimy pamiętać, że istotą tego serwisu jest szybkie przekazywanie krótkich informacji. Informacja sprzed kilku godzin jest uznawana za przeterminowaną. Jeśli komunikujemy się tylko z odbiorcami w kraju jest łatwiej, jeśli zależy nam na kontakcie z osobami z zagranicy, musimy pamiętać o różnicach czasu. Według statystyk internauci najchętniej retwittują wiadomości koło godziny 17. Najwyższy współczynnik CTR ( współczynnik klikalności ) jest w godzinach od 12 do 18. Pamiętajmy jednak by nie zamieszczać tweetów częściej niż 4 razy na godzinę, bo przytłoczymy odbiorców informacjami. Jeśli chodzi o zamieszczanie informacji na Facebook’u najlepszy dzień na dzielenie się ważnymi informacjami to sobota, najlepsza pora to południe lub godzina 19. Dodatkowo, mówi się, że informacje na facebook powinniśmy dodawać rzadko, bo w odstępach 2 dni.