Każdy biznesmen zatrudniający ludzi życzyłby sobie, aby pracowali z pełnym poświęceniem, byli oddani i lojalni. Jednak jeśli zamierza ich motywować krzykiem, straszeniem redukcją etatów czy nawet poniżaniem z pewnością osiągnie cel przeciwny do oczekiwanego. Pracownik w strachu będzie popełniał błędy, a najpewniej zwolni się przy pierwszej możliwej okazji. Biznesmen powinien posiadać profesjonalną wiedzę z zakresu zarządzania zespołem. Na wysokich kierowniczych stanowiskach znajdują się czasem ludzie z przypadku, którzy nie posiadają zdolności przywódczych, a jedyne co potrafią, to mieszać ludzi z błotem. Jeśli jednak prowadzenie własnego biznesu to nasze powołanie i zależy nam na byciu dobrym szefem, powinniśmy wiedzieć, jak organizować pracę innym ludziom. Nie od dziś wiadomo, że na pracowników najbardziej działa pozytywna motywacja. Można tu zastosować bardzo różnorodne formy. Z pewnością wielu pracowników ucieszy zwykła ustna pochwała, że zrobili coś świetnie. Bardziej wymierne korzyści może dać nagroda. Stanowi ona zachętę do dalszej dobrej pracy. Dobry pracownik może też zostać wyróżniony na forum pracowniczym. Z pewnością świetną motywację może stanowić również awans. Nie zawsze jednak mamy możliwość motywowania na wszystkie te sposoby, pamiętajmy jednak, że nawet zwykłe dobre słowo potrafi zdziałać wiele.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply